A Path To Change

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

یه ماسک مو دارم شاه نداره .. تو نرم کنندگی تا نداره و الی آخر

بس است جلافت!:دی 

این ماسک مویی که میخوام بگمو من خودم زدم خوب بود و از دوستم که چن ساله داره میزنه یاد گرفتم و خوشبختانه هنوز کچل نشده:دی

مواد لازم جهت تهیه ماسک موی جادویی و خفن:

-  موز ... یک عدد

- شیر ... نصف استکان 

- زرده تخم مرغ ... یک عدد

- روغن نارگیل ... یک قاشق غذاخوری

- عسل ... یک قاشق مرباخوری

اینارو قاطی میکنید و روی مو میذارید و موها رو میبندید بعد از ۲۰ دقیقه میرید حموم و میشورید. تمام.

اما چند تا نکته هس که رعایتش کنید نتیجه بهتری میگیرید:

۱. اگه بخواید مواد موقع همزدن و قاطی کردن از ظرف بیرون نریزه یا از این دستگاه های خوردکن برقی استفاده کنید یا که اول مواد جامدو قاطی کنید بعد شیرو توش بریزید.

۲. روغن نارگیل ازین داروخونه ایا من گرفتم بعد فهمیدم با دو سه تومن بیشتر بعضی مغازه ها هس روغن تازه جلو چش خودتون میگیرن که اگه اینکارو بکنید خیلی بهتره.

۳. سعی کنید با موی خیلی کرک و کثیف این ماسکو نذارید که مواد بهتر بتونن به خورد موها برن.

۴. مث رنگ کردن میتونین با این براشا بزنید به مواتون بعد با پارچه که بستید روش از کلاه پلاستیکیای ارایشگری بذارید که ۲۰ دقیقه رو راحت باشید.

اینم الکی مثلا من و موهام همی الا یهویی:دی

  • پشمآلِ پشمآلو

بعضی آدم بزرگا هستن که کودک درونشون خیلی خپلی و گندس [ازونا که دس و پاشون گوشت خالصه:دی] .. مثلا یکی مث Liz Pichon. حالا شما وقتی کودک درونت این سایزه چیکاره میشی؟ آفریــــــن! نقاش کتاب کودک:دی

لیز پیشون یه خانوم باحاله که نقاش کتاب کودک بوده بعد یه روز گفته خودم مگه کجم؟ هم مینویسم هم نقاشیشو میکشم. نتیجش میشه یه مجموعه که تا الا ۱۱ قسمته و اسمش تام گیتسه .. درواقع کتاب از زاویه دید تام گیتس نوشته شده و یجورایی انگار دفتر خاطرات اونه. هر کتاب این مجموعه هم یه اسم خفن برا خودش داره.

مثلا من دوتا از کتاباشو تا الان خریدم :تام گیتس ۴- فکرهای نبوغ آمیز، تام گیتس ۶- خوردنی های خیلی ویژه [خوبیش اینه که هر قسمتش برا خودش کامله و لازم نیس حتما از اول خونده باشید]

تو دستتون اگه کتابو بگیرید انگشتاتون خوشحالن انق که این کتاب نرم و خوبه و چشاتون حض میکنه از دیدن صفحه های پرنقاشیش و از تصویرای شلوغ پلوغش.. در کنار سادگی پر جزییاته و راستشو بخواید من اصن دلم نمیاد بخونمشون چون دلم نمیخواد تموم بشن.

یه خوبی مهم دیگه این کتاب اینه که آقای بهرنگ رجبی چون با رعایت کپی رایت و تحت نظر نویسنده ترجمه کرده کتابو هم همه تصاویر کامله و هم اینکه حس و حال نویسنده توش هس.

یه ایده ای که به ذهنم میرسه اینه که اونایی که بچه دارن یا در آینده میخوان بچه دار شن هم از این روش استفاده کنن. ینی یاد بدن که بچه ها خاطرات و اتفاقات هرروز رو با تصویر یا نوشته یا هرروشی که مناسب اون بچس ثبت کنن تا وقتی بزرگ شدن هم کلی خاطره دارن و هم تو پرورش خلاقیت و هنر و حافظشون تاثیر مثبت داره:)

مجموعه کتاب های تام گیتس- نوشته لیز پیشون- ترجمه بهرنگ رجبی- انتشارات هوپا

  • پشمآلِ پشمآلو
آقا روزی بود روزگاری بود یه پشمالی بود که عشق هنر و نقاشی و اینا داشت و داشت دنبال این قرتی بازیا میگشت که یهو دید عه یه مدل داستان گویی مصور وجود داره به اسم کمیک [comic] .. هیچی دیگه ما گشتیم گشتیم یه اپلیکیشن پر اینا پیدا کردیم و در اون لحظه به جرگه معتادان مقیم مرکز پیوستیم:دی
حالا اپلیکیشنه اسمش چیه؟ Tapas یا همون Tapastic سابق!
از خوبیاش بگم که 
اولا UI خوبی داره و هم شیک و شکیله هم کار کردن باهاش آسونه
دوم اینکه یه فضای رایگانی رو در اختیارتون میذاره که اگه بعد یه مدت خواستید و علاقه داشتید حتی مجموعه خودتونو منتشر کنید
سوم اینکه با نت ایران راحت جواب میده و نیازیم به فندق شکـــن اینا نداره
چنتا نکته هم هس که در کنار اینا باید بهشون توجه داشته باشید:
۱. زبان رایج توی اپ انگلیسیه [به غیر از یه سری هنرمندا که کمیکشونو هم به انگلیسی منتشر میکنن و هم به زبان مادریشون مث اسپانیایی و فرانسه و ...] پس باید یه حداقل آشنایی با انگلیسی داشته باشید. البته چون تصویر در کنارش داره خب مفهوم کلی دستتون میاد و خیلی از لغاتی که بلد نبودید رو می تونید یاد بگیرید.
۲. چون همه یه فضای اشتراک رایگان در اختیار دارن و ممکنه هر هنرمندی در هر سطحی باشه در نتیجه کمیک چرت و پرتم توش زیاده ولی خب با وجود معرفی های روزانه و دسته بندی کمیک های پرطرفدار و پربازدید ازین لحاظ به مشکل نمیخورید.
۳. یه سری Coin توی برنامه رایجه که شما میتونید باهاشون به هنرمند مورد علاقتون انعام بدید یا یه سری مجموعه ها که مخصوص خود tapas هست رو با اونا بخرید بخونید که این coin ها رو یا باید با دلار خداتومن بخرید یا میتونید توی خود اپ تبلیغ ببینید و به دستشون بیارید. [البته تبلیغاش چون بر اساس کشوره و چون ما تحریم هستیم در نتیجه تو ایران خیلی کم تبلیغ نشون میده.. من خودم به شخصه ترجیح میدم اون چنتا مجموعه رو حالا نخونم و رایگانای خفنو پیدا کنم]
۴. با وجود قضیه tipping یا انعام دادن به هنرمندا، شما می تونید اگه کارتون خوبه حتی پول هم دربیارید [به شرطی که یه حساب paypal داشته باشید که tapas بتونه پولتونو براتون واریز کنه.
۵. این اپلیکیشن توش فقط کمیک نداره! رمان های انگلیسی هم داره که بتونید بخونید و حتی برا تقویت زبان استفاده کنید. 

اینم یه سری اسکرین شات از داخل خود اپلیکیشن:


ب ب چه سری چه دمی عجب پایی:دی
برید نصبش کنید دیگه:دی
اینم لینکش تو پلی استور: کلیک
  • پشمآلِ پشمآلو